Friday 10 May 2019

Kim jestem??





Wiersz znaleziony w Internecie autorstwa Amell :


„Bo w życiu potrzebne są chwile zadumy
by dobrem nie nazwać zła
i cisza
co serce pozwala oczyścić
oddzielić od siebie myśli

Bo w życiu trzeba odnaleźć drogę
niekoniecznie różami usłaną
- prostą, bez wybojów, wydeptaną
by dotrzeć do celu
i odnaleźć drugiego
-drogę własną wybraną

Bo w życiu ważne, by dostrzec światło
w drugim człowieku ukryte
które pozwala odgonić mroki
straszniejsze od nocy
co zasmucają duszę

Odnaleźć znów siebie
Poczuć smak szczerego uśmiechu
Ogarnąć umysł na nowo
W świetle słońca znów kąpać się..”



To będzie kontynuacja mojego poprzedniego bloga w nieco zmienionej formie.
Będą myśli, refleksje w odniesieniu tego co dzieje się wokół mnie..

Kim jestem? Pytanie to zadawałam sobie od bardzo dawna. Właśnie przeglądałam swój pamiętnik, który pisałam w wieku 15 lat i już wtedy zastanawiałam się kim jestem??
Życie cały czas dodaje nam nowe role i funkcje do pełnienia, ale by dowiedzieć się kim jesteśmy musimy zajrzeć wewnątrz siebie.. 
Chcę właśnie szukać odpowiedzi na wiele nurtujących mnie pytań..

Kim jestem?
Maria Pawlikowska-Jasnorzewska


kim jestem bez mojego
świadectwa , dobrych ocen,
egzaminów.

Kim jestem gdy zdejmę
modne ciuchy i zarzucę
nadzieję na ramiona .

Kim jestem
siostrą
córką
Przyjacielem

Kim jestem w oczach tych,
którzy co dzień przechodzą

obok na zatłoczonej ulicy  

3 comments:

  1. Wzruszyłam się. Piękna poezja zawsze mnie wzrusza.
    Ciesze się, że znowu trafiłam na Twój blog.
    Serdeczności.:)

    ReplyDelete
  2. Wiesz, a ja nigdy nie zadawałam sobie pytania "kim jestem', ja zadawałam sobie pytanie "co ja tutaj robię, jaką mam role do spełnienia". I wiesz, mam wrażenie, że wyjaśniłam sobie tę drugą kwestię. Natomiast pierwsza ciągle aktualna, jak pytanie retoryczne w tej chwili. I pojawiło sie kolejne istotne pytanie "ile mam jeszcze czasu?" Nie, żebym sie gdzieś zbierała. Ale... Uściski !

    ReplyDelete
  3. Mam nadzieję, że kiedyś odpowiesz sobie na pytanie "kim jestem". Ja nie znałam Twojego poprzedniego bloga, na którym być może powiedziałaś o sobie więcej. Być może czytając Twoje notki poznam Cię lepiej. Do miłego zobaczenia.

    ReplyDelete