Wednesday 25 September 2019

Różne odcienie jesieni..


"Jak nie kochać jesieni...

Jak nie kochać jesieni, jej babiego lata,
Liści niesionych wiatrem, w rytm deszczu tańczących.
Ptaków, co przed podróżą na drzewach usiadły,
Czekając na swych braci, za morze lecących.

Jak nie kochać jesieni, jej barw purpurowych,
Szarych, żółtych, czerwonych, srebrnych, szczerozłotych.
Gdy białą mgłą otuli zachodzący księżyc,
Kojąc w twym słabym sercu, codzienne zgryzoty.

Jak nie kochać jesieni, smutnej, zatroskanej,
Pełnej tęsknoty za tym, co już nie powróci.
Chryzantemy pobieli, dla tych, których nie ma.
Szronem łąki maluje, ukoi, zasmuci.

Jak nie kochać jesieni, siostry listopada,
Tego, co królowanie blaskiem świec rozpocznie.
I w swoim majestacie uczy nas pokory.
Bez słowa na cmentarze wzywa nas corocznie."

Tadeusz Wywrocki



Jesień w ogrodach Crathers Castle:



















Zamek Crathers to jeden z ładniejszych zamków w Szkocji. Znajduje się 12 mil na południe od Aberdeen, czyli w sam raz na krótkie wycieczki:)
Wnętrza zachwycają oryginalnymi meblami i dekoracjami. Ja jednak ciągle wolę ogrody, które o każdej porze roku są inne.. Zachęcają do wędrówek uroczymi ścieżkami lub odpoczynku i zadumy na licznych, ukrytych wśród zieleni ławeczkach...

Jesień w lesie:





Jesień podziwiana podczas okolicznych spacerów:))









A jak wygląda jesień w górach???
















Wrzosowe zdjęcia zrobione zostały w okolicy Bennachie - ok 25 mil na północny zachód od Aberdeen. Wspaniałe miejsce na wędrówki.


"Spróbuj pokochać jesień
z niesamowitymi urokami
Spójrz ile piękna niesie
obdarzając cię nowymi dniami..."

Tadeusz Karasiewicz



Pozdrawiam wszystkimi odcieniami jesieni:)

16 comments:

  1. Zauroczona jestem spacerem ,piękna jesień..piękny wiersz.A ile jagód u Ciebie ! u nas nic nie było.Wrzosy mam na skalniaku ,własnie te kolorowe..kiedy rozglądałam się w Plantagenie ,jakie tu kupić skalniaki ,wpadły mi w oko piękne wrzosy angielskie .Mam kilka rodzai..Są przeurocze,co ciekawe zakwitają mi dwa razy,po zgubieniu kwiatów obcinam i po jakimś czasie mam nowe☺ Uwielbiam wrzosy.Pozdrawiam serdecznie.

    ReplyDelete
  2. Jesień jest piękna i bez trudu można ją kochać. Mnie przeszkadza w tym bardzo niemiła okoliczność.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Życzę szybkiego rozwiązania problemu i cieszenia się urokami jesieni:)

      Delete
    2. Ten problem rozwiąże się dopiero z dniem przejścia na emeryturę.

      Delete
  3. Piękna ta Twoja jesień, zdjęcia świetnej jakości...
    Szkocja zauroczyła mnie widokami wiele lat temu, gdy obejrzałam film "Nieśmiertelny", nie mówiąc o szkockim aktorze Seanie Connerym, Szkoci maja w sobie to coś :-)
    Wpadłam z rewizytą i chyba zostanę na dłużej, jeśli pozwolisz:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cieszę się z odwiedzin i jak najbardziej zapraszam:))) Serdecznie pozdrawiam:))

      Delete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Ach te wrzosowe szkockie wzgórza - jak ich nie kochać:)
    Lubię jesień i wszystko to, co ze sobą niesie:)
    Uściski Nagietko:)))

    ReplyDelete
  6. Ach te szkockie ogrody pałacowe, zamkowe! :) Cudne. I ten dzielżan złoty (na tym zdjęciu, gdzie jest tylko jedna odmiana kwiatów z bliska). Zakochałam się w tych kwiatach właśnie w Szkocji. Kupiłam u nas i niestety kwiaty są brązowe, całe, trochę smutne. Na wiosnę poszukam złotych, pomarańczowych albo wielokolorowych (jakby w tarczy strzelniczej, tylko wszystko odcienie żółci aż po brąz). A zamek Crathers przecież znam:) Z tymi formowanymi żywotnikami w kształcie grzybów, półkul, pamiętam! A wrzosy przepiękne i takie duże (same kwiatki). Mimo wszystko nie kocham jesieni, nie kocham smutku. Jeśli już, to lubię babie lato. Ale na razie oprócz pajęczych nici ciepła (lata) mało. Ściskam Cię !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja także planuję dzielżan w moim ogrodzie w Polsce:))) Tak w zamku byłyśmy a raczej byliśmy razem:))) Serdecznie pozdrawiam Haniu:)))

      Delete
  7. Piękna ta Twoja jesień Jolu. Wrzosowiska, mgły.... Może kiedyś dane mi będzie tak wędrować
    Pozdrawiam jak zawsze ciepło

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jak się bardzo pragnie to i marzenia się spełniają:))) Pozdrawiam serdecznie Ismeno:)))

      Delete
  8. Uwielbiam jesień za barwy, babie lato, smaki i zapachy🏵️🍁
    Malowniczo, pięknie u Ciebie 🤗
    Serdeczności przesyłam 🌞🌼😀

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jesień potrafi być piękna... Bardzo dziękuję:)))

      Delete