Tuesday 12 November 2019

Listopadowe tu i tam...


"Listopad" J. Koczanowska

"Miesiąc listopad nie jest brzydki
i smutny być nie musi wcale,
wystarczy mu się dobrze przyjrzeć,
żeby zobaczyć wiele zalet.

Kiedy ostatnie liście spadną
i szare chmury skryją niebo,
listopad jest jak baśń ciekawa,
ma w sobie coś tajemniczego.

Wiatr głośno śpiewa, mgły wirują,
deszcz kropelkami w okno stuka,
to jest melodia listopada –
niezwykle piękna, chociaż smutna".



Taki dla mnie jest listopad... I moje jesienne wędrówki..


 Lubię wzburzone morze..



Mój ulubiony Victoria Park w jesiennej odsłonie:






Widok z okna:)))





Wycieczka do Haddo House.. Piękny dwór otoczony ogrodami i leśnymi ścieżkami.. ( https://www.nts.org.uk/visit/places/haddo-house



Pogoda, która zmienia się jak w kalejdoskopie..




Sekwoje posadzone przez królową Wiktorię i jej męża księcia Alberta



Po bokach - między drzewami widoczne są małe nagrobki.. Tam leżą ulubieńcy dworu: psy.. konie...




Listopad na cmentarzach..





Nie ma tu tradycji palenia lampek..  Stare cmentarze położone w środku ruchliwego miasta, odzielone murem to często miejsca gdzie ludzie przysiadają na ławkach, czytają książki, zamyślają się.. Oczywiście przy odpowiedniej pogodzie:)













Wizyta w Aberdeen Art Gallery ( Art Gallery
Jest to słynna galeria sztuki, otwarta po czterech latach renowacji.  Jest tam wiele nowych ekspozycji, w tym interaktywne.. Nowością są dwa tarasy zewnętrzne.


Królowa Wiktoria

Książę Albert

Jeden z moich ulubionych obrazów:))



Widoki z tarasów..





Listopad to także Bonfire Night i fajerwerki bardziej okazałe niż na Sylwestra





Wycieczka do miasta mostów - Newcastle (https://www.wikiwand.com/en/Newcastle_upon_Tyne)

Odwiedziny u Rodzinki:)))










Pełna tajemnic kaplica w Rosslyn - znana także z Kodu Leonarda da Vinci - Dana Browna:)
(https://www.rosslynchapel.com/) i po polsku (https://www.wikiwand.com/pl/Kaplica_Rosslyn)


To widoczek w drugą stronę:) W dole cmentarzyk...






Pozdrawiam ciagle jeszcze ze Szkocji:)

Ps. Mam problem z pozostawieniem komentarza na Waszych blogach.. Jestem zalogowana a wyglada jakbym nie była.. Klikam "publikuj" i nic...  Natomiast jeśli robię to przez telefon to wszystko działa.. Wolałabym jednak przez laptopa...

17 comments:

  1. Listopad u Ciebie wcale nie jest smutny, raczej tajemniczy, zmienny jak kobieta, a miejsca, które odwiedzasz mają wiele uroku, trudno tu narzekać:-)
    Zdjęciami uraczyłam sie bardzo, dziękuję:-)
    Blogspot często robi psikusy, trzeba to przeczekać...

    ReplyDelete
  2. Jakie by nie było, morze wygrywa zawsze! Spokojne, wzburzone, jakiekolwiek...

    ReplyDelete
    Replies
    1. A dziś było piękne błękitne, bo słoneczko cały dzień świeciło:)

      Delete
  3. Może trochę mnie przekonałaś, ale nie do końca. Nie lubię listopada...Niestety, staram się jednak widzieć plusy w tym miesiącu

    ReplyDelete
    Replies
    1. No jakoś trzeba ten listopad przetrwać:) Grudzień już niebawem:))

      Delete
  4. Piękna wycieczka, malownicze miejsca, barwa jesień🍁🌾🍂🌤️🏵️🧡
    Pisałam na swoim blogu, że jesienne miesiące nie muszą być wcale smutne 🤗☕
    Pozdrawiam serdecznie na miły dzień 😊🌻

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bo wszystko zależy od nas:) Serdecznie pozdrawiam:)))

      Delete
  5. Nie jestem pewna, czy jak przetrwamy listopad, to grudzień będzie lepszy. Wierszy całkiem zgrabny(choć autorka mi nieznana), a zdjęcia nastrojowe. Pozdrawiam najserdeczniej Ciebie i Szkocję.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Przetrwamy" użyłam tylko dla tego że wiele osób bardzo, bardzo nie lubi listopada.. A grudzień zawsze jest piękny:) Serdecznie pozdrawiam i życzę pięknego dnia:) U nas świeci słońce:)

      Delete
    2. Osobiście wolę cieplejsze miesiące, ale życzę, by grudzień był faktycznie piękny. Ukłony.

      Delete
  6. Ale ładne te zdjęcia :) I widoki :)
    Listopada nie lubię, chociaż jak na razie jest u nas dość ciepły.

    ReplyDelete
  7. Chętnie wybrałabym się z Tobą na taką wycieczkę, zwłaszcza nad morze.
    Teraz już wiem, dlaczego nie zostawiasz śladu, że wpadasz do mnie z wizytą
    Pozdrawiam listopadowym porankiem

    ReplyDelete
    Replies
    1. Witaj Jolu
      Dziękuję, że pamiętasz o mnie w swojej zagonionej codzienności. Tak życie pędzi do przodu. Nie chce mi się wierzyć, że powoli kończy się listopad, a dookoła już prawie bożonarodzeniowy nastrój.
      Dzisiaj życzę nam abyśmy dzielili się radościami i uśmiechami z osobami bliskimi.

      Delete
  8. Taki listopad lubię. Spacery w parkach i na cmentarzach. Przeobrażanie drzew, które zawsze niezmiennie pokazują swoje piękno. Zdjęcia śliczne. Pozdrawiam serdecznie:)

    ReplyDelete
  9. Dziękuję ,że mogłam z Tobą pospacerować ...Pięknie masz tam...Niesamowite widoki i te zamczyska!Pozdrawiam.

    ReplyDelete
  10. Listopad to wprew pozorom oodpowiednia pora na zwiedzanie.Te stare domy kryją zapewne mnóstwo tajemnic!? Mnie od zawsze zachwycają stare drzewa. One zawsze wiernie czekają na nasz powrót...Piękne zdjęcia, oddają klimat miejsca!

    ReplyDelete